FANDOM

SALON W RÓŻACH : INSPIRACJE/ 'Jak wygląda historia kina kobiet? Czy istnieje recepta na dobry film? Przekonamy się we wtorek -17 maja, o godz. 19.00 w kawiarni Republika Róż. O najbardziej inspirujących reżyserkach, tych zapomnianych i tych, które odniosły sukces opowie Monika Talarczyk-Gubała. Na ostatnie, wiosenne spotkanie z cyklu Salon w Różach:Inspiracje zaprasza Fundacja Barak Kultury.'

Monika Talarczyk-Gubała do historii kina kobiet w Europie Środkowej podchodzi w sposób niekonwencjonalny. Osiągnięcia reżyserek analizuje nie tylko na podstawie ich filmów, ale także zawodowych życiorysów, wspomnień ze szkół filmowych, niedokończonych projektów czy doświadczeń pracy w męskich zespołach. Spotkanie zostanie wzbogacone fragmentami filmów Márty Mészáros, Vĕry Chytilovej, Barbary Sass.

Monika Talarczyk-Gubała – filmoznawczyni, autorka entuzjastycznie przyjętej książki „PRL się śmieje! Polska komedia filmowa 1945 – 1989” oraz licznych artykułów, publikowanych m.in. w „Kwartalniku Filmowym”, „Filmie”, „Kulturze Popularnej” i „Zadrze”. Prowadziła również warsztaty wokół problematyki płci w filmie na festiwalu Era Nowe Horyzonty.

Spotkanie z Moniką Talarczyk-Gubałą, poświęcone filmowej twórczości kobiet, poprowadzi Agnieszka Gajewska.

Na następne spotkania zapraszamy jesienią!

' Miejsce: kawiarnia Republika Róż, pl. Kolegiacki 2 (dolna sala). Wstęp wolny do wyczerpania miejsc. Organizator: Fundacja Barak Kultury. Szczegóły: www.barakkultury.pl

Więcej z Fandomu

Losowa wiki